Försäljningsvillkor & Integritetspolicy

  1. Om Cristina Pérez-Selkman Akvareller
  • Mitt företag har sitt säte i Ludvika. Företagets postadress är Furuborgsvägen 12, 77150 Ludvika
  • Önskar du att komma i kontakt med mig, skicka ett mail till cristina.perezselkman@gmail.com med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör jag av mig inom kort.
  1. Beställning
  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta mig via e-post till cristina.perezselkman@gmail.com.
  1. Leverans
  • Normala leveranstider är 3-10 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att jag har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta mig på e-postadress: cristina.perezselkman@gmail.com.
  • Frakt beräknas i kassan och betalas av köparen.
  1. Priser
  • Priser för inramad orginalkonst är exkl moms, moms tillkommer ej
  • Övriga priser i webbutiken är inkl moms
  • Alla priser i webbutiken anges i SEK men man kan också välja EUR
  • Priser för beställningar är inkl moms och anges i SEK
  1. Ångerrätt
  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

    5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till mig, cristina.perezselkman@gmail.com. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till mig.
  • Produkten ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning, fri från smuts och skador.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller jag mig rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

  1. Reklamation och klagomål
  • Jag kontrollerar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar jag mig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta mig för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

    6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till cristina.perezselkman@gmail.com där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om jag inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar jag dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Jag står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Jag förbehåller mig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer jag riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
  1. Produktinformation
  • Jag reserverar mig för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Jag garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Jag försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
  1. Information om Cookies
  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Du kan läsa mer om kakor på Post- och Telestyrelsens hemsida, här.
  1. Personuppgifter
  • Genom att handla hos Cristina Pérez-Selkman Akvareller accepterar du min dataskyddspolicy och min behandling av dina personuppgifter. Jag värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Jag säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
  • Cristina Pérez-Selkman Akvareller är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat som kund. Dina personuppgifter behandlas för att kunna hantera din beställning.
  • Nedan information är en summering av hur jag i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
  • 10.1 Vad är en personuppgift?
    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
  • 10.2 Vilka uppgifter lagras?
    För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order lagrar jag ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
  • Dina uppgifter lagras så länge jag har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
  • Jag lagrar även uppgifter som du anger i kontaktformuläret. Dessa uppgifter är namnet och e-postadress. Syftet är att upptäcka SPAM och kunna svara på kommentarer eller förfrågningar. Dessa uppgifter lagras tills dess att du önskar bli glömd (se nedan).
  • 10.3 Rättslig grund
    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
  • 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
    10.4.1 Betalleverantör
  • Vid genomförande av köp delas information med betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
    De betalleverantörer (betaltjänster) som jag använder mig av är: Klarna, Paypal och Swish
  • 10.4.2 Fraktbolag
    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste jag dela specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
    Jag använder mig endast av Postnord för frakt.
  • 10.5 Rätten till tillgång
    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos mig. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
  • 10.6 Rätt till rättelse
    Du har rätt att be mig uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
  • 10.7 Rätten att bli glömd
    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att jag måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen). Du kan be att dina data raderas antingen genom att skicka ett meddelande i kontaktformuläret eller genom att skicka ett e-mail till cristina.perezselkman@gmail.com
  • 10.8 Ansvarig för dataskydd
    Jag, Cristina Pérez-Selkman, är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter på sidan och i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs. Du kan lämna klagomål och göra en anmälan till Integritetsskyddsmyndigheten, här, om du är missnöjd med hur jag hanterar dina personuppgifter.
  • 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
    Jag använder mig av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter på ett säkert sätt.
  1. Ändringar till de Allmänna Villkoren
  • Jag förbehåller mig rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
  1. Tvist och lagval
  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer jag beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.